Posted by on Jul 28, 2015 in Biznes | 0 comments

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne

Ekspansja firmy na nowe rynki jest bardzo potrzebna każdej organizacji. W sytuacji gdy przedsiębiorstwo zdobyło klientów na dotychczasowym rynku i nie ma perspektyw do tego aby zwiększyć swój udział w dotychczasowym rynku warto rozpocząć poszukiwania nowych grup nabywców. Takie działania wiążą się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim dają możliwość firmie na zwiększenie przychodów oraz wolumenu sprzedaży. Organizacja ma możliwość rozwijać się i zwiększać swoją strukturę. Prowadzenie działalności na kilku rynkach pozwala na zmniejszenie ryzyka które towarzyszy każdej działalności gospodarczej, jeżeli na jednym z rynków dojdzie do zmniejszenia popytu wówczas firma może sprzedaż resztę swojej produkcji na pozostałych rynkach. Sprzedaż poza granicami państwa dla wielu przedsiębiorstw związana jest ze zwiększeniem prestiżu, gdyż nie jest to już firma krajowa lecz o zasięgu międzynarodowym co przekłada się również na zaufanie ze strony dostawców oraz instytucji finansowych. Minusy ekspansji odczuwalne są jedynie na początku ponieważ organizacja nie ma pewności czy znajdzie nabywców na terenie innego państwa.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *